گل رز


گل رز

این وبلاگ سعی دارد اطلاعات کاملی در مورد پرورش گل رز ارائه دهد


deshooting

دی شوت کردن:Deshooting

این عملیات نیز جهت تولید شاخه های تجاری صورت می گیرد.

یک بوته نهایتا بیش از سه شاخه اصلی را نمی تواند به طور همزمان روی خود نگه دارد . (این تعداد به واریته بستگی دارد) البته بهتر است تعداد شاخه های موجود روی بوته از دو عدد بیشترنشود ولی تا سه شاخه هم مشکلی ایجاد نمی کند.ولی اگر این تعداد بیشتر شود شاخه ها به اندازه کافی قوی نخواهند بود و بازارپسندیشان کم می شود.

چنانچه روی بوته 4 عدد یا بیشتر، شاخه رشد کرده است و به تعداد کافی شاخه خم شده داریم چنانچه بخواهیم هر چهار شاخه را حفظ کنیم کیفیت شاخه و توان بوته کاهش می یابد حذف یکی از شاخه ها هم درست نمی باشد.

در چنین مواردی زمانی که غنچه ها به حالت پسته خندان درآمدند، ضعیف ترین غنچه را حذف می کنیم.در این حالت مواد غذایی تا بالای ساقه(محل قطع شدن غنچه)بالا می آید ولی به دلیل نبود مخزن (غنچه ) دوباره به سمت پایین شاخه یعنی به محل طوقه برمی گردد.باید دقت داشت پس از حذف غنچه تا دو الی سه هفته کلیه جوانه های جانبی رشد کرده حذف شوند چون مواد غذایی را این جوانه ها دریافت خواهند کرد و دیگر بازگشت مواد غذایی به طوقه را نداریم.در طی این دو تا سه هفته دمگل باقی مانده بر روی شاخه شروع به زرد شدن کرده ودرنهایت به رنگ قهوه ای تغییر رنگ می دهد در این زمان شاخه را از محل طوقه خم می کنیم تا مانند عملیات بند کردن جوانه های پایینی فعال شده و رشد نمایند در واقع با حذف یک غنچه، از این شاخه دو شاخه جدید تولید می شود.

باید دقت داشت شاخه ای که به حالت نیمه خشبی(نیمه چوبی)در آمده مناسب دی شوت کردن نیست چرا که در صورت خم کردن می شکند و همان پدیده تشکیل کالوس روی می دهد.

 

                        شماره 1                               شماره 2

 

                        شماره3

در این مرحله ساقه از پایین خم می شود



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: جمعی از طالبان علم | تاريخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |